8 Ağustos 2012 Çarşamba

Hafız'a


Evvelce

Sana gönül dolusu selam getirdim
Ömrümün en meçhul iklimlerinden
Göğün altınca muhabbet biriktirdim
Gönül kapaklarım açıldı uyandım 
bir gaflet sabahı.
Rasyonal ne varsa efendim 
Ben bu bahçede yitirdim.

Oysa

Onun ikliminde nakşoldu halka
Kervan göçeli asır oldu
İpi koptu tesbihin, dağıldı halka
Halık’ı unuttuk daldık halka
Asra, saadet ihtiyacı hasıl oldu.

Sonra?

Doldurduk sandık boşaldı mı dersin?
Sandıkta hile var dediler,
Ben bilmem daha oraya gelmedi dersim.
Bir daha gelsem şu dünyaya
Mazlum olur adım, mezalimdir soyadım
İskilip’tir şehrim, başörtüm namusum
memleketim Dersim.

Hasılı 

Elbette buhrandır geceler, 
Elbette gözü oyulsundur zalimin!
Elbet güneş tutulur bir gün, 
elbet yarasalar öğle vakti avluda geceler.

Ahmed Doğan 


Kaynak: www.defterk.com

 










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder