8 Ağustos 2012 Çarşamba

BURASI FİLİSTİN!


Babamı tutukladılar direnişçi amca ,hapse koyacaklarmış onu.Filistin bayrağı açmış bugün
Mescid-i Aksa’da .Mescid-i Aksa Muhammed (s.a.v)in demiş , Mescid-i Aksa Rasul’ün ümmetinin
demiş.’’Burası Filistin’’ demiş.Gördüm annemde ağlıyordu az önce ,annem ağlarsa bende
ağlarım direnişçi amca.Sen annemin ağladığını babama söyleme olur mu babam sakın
duymasın olur mu?Babama ne yaparlar direnişçi amca, onun namazlarını kılmasına izin
verirler mi peki ?Abimi de ben doğmadan önce götürmüşler acaba babamı da mı aynı yere
götürdüler?Ya babamın silahı o ne olacak ?Babam silahını almadan çıkmazdı evden, onu her
gün temizler ve onun kardeşim olduğunu söylerdi bana.

Bugün on dokuz yaşıma girdim ve babam da hala dönmedi, abimde…

Annem de bırakıp gitti beni,öbür tarafta annelerin kaldığı yere.

Ben çocukluğumda babamın elinden tutamadım, uçurtma da uçuramadım.

Bir keresinde top oynarken arkadaşım Halit yere düştü,

Ben de anlamadım, durup dururken yığılıverdi olduğu yere , üstelik gözleri de kapanmıştı.

Annesi hemen yanına koşup kapanıverdi üzerine,kucağına aldı onu ve ağlamaya başladı.

O günden sonra Halit bir daha top oynamaya gelmedi bizimle,

Küsmüş müydü bize acaba ?

Sonradan öğrendim öldürmüşler onu ,annesi ondan ağlıyordu demek.

Bu gün on dokuz yaşındayım, abimin götürüldüğü yaşta ,elimde babamın kardeşim olduğunu
söylediği silahı.

Hedefimde bir İsrail karakolu, yanımda direnişçi amcam ,elimde kardeşim.

Haydi göreyim seni kardeşim !

Telsizden İsrail askerlerinin yardım feryatlarını duyuyordum.

Kardeşim çok sinirliydi ,direnişçi amcamda öyle ve galiba ben de…

Derken telsizde konuşmaz oldu ve bir sessizlik, emin olduktan sonra,

Yaklaştık çakal yuvasına.

Tam o sırada babamı gördüm , annemle beraber,yaklaştı ,tuttu elimden,

Direnişçi amcam kararıyordu,üzerimde ki Filistin bayrağı hariç,bir de üşümeye başlamıştım
galiba,

Son olarak gözlerimde bir el kulağımda çınlayan bir söz,

‘’Burası Filistin!’’

Ali Ramazan Kafalı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder